Friday, August 24, 2012

KARMA BBR 2.0 HARI PERTAMA - Sembang Jenayah Bersama Kamal Affendi Hashim





 
 


PADA asalnya, saudara Kamal Affendi Hashim memaklumkan kepada pihak penganjur bahawa beliau mungkin akan tiba dilokasi terlewat sedikit dari yang dijadualkan. Beliau ada program di Simpang Pulai yang akan berakhir jam 11 pagi. Untuk ke lokasi KARMA BBR 2.0 tepat jam 2.00 petang adalah mustahil memandangkan jarak yang jauh, trafik yang tidak diketahui tahap sibuknya dan beliau sendiri tidak pernah ke Bandar Bukit Raja iaitu sesuatu yang mustahil untuk beliau hadir tepat pada masanya.



TEPAT JAM 2.00 PETANG pada 30 Jun 2012, terpacul berdiri di meja deejay seorang yang dikenali ramai di kaca tv. Kelibatnya tidak ubah seperti seorang penganalisis jenayah yang tersohor dan tak lekang dengan beg galasnya. Memang sah! KAMAL AFFENDI HASHIM dah sampai.


Tanpa pengetahuan penganjur
Tanpa ditanya mana tapak karnival
Tanpa disambut
Tanpa disangka-sangka... program dah boleh dimulakan tepat jam 2.00 petang

Begitulah hebatnya disiplin seorang penganalisis jenayah yang bernama KAMAL AFFENDI HASHIM.



Kehadiran beliau telah menarik pengunjung untuk berkumpul di khemah yang disediakan.
Tak sabar mendengar celoteh beliau
Tak sabar berhibur dengan lawak selamba beliau
Tak sabar nak tahu... sama tak ngan dalam tv perangai dia
Tak sabar mendapatkan tips-tips keselamatan... pasal ragut... rogol... samun... dadah.. jenayah siber.. bla bla bla



Pertama kali bersua.. semacam dah lama kenal
Tak pernah jumpa.. tapi mulutnya tak berhenti-henti bercakap
Macam ditengok dalam tv.. cam tu la dia kat luar... asyik menyakat orang jerrrrrrr



Itulah hebatnya daya komunikasi seorang penganalisis jenayah yang bernama KAMAL AFFENDI HASHIM.


Tak kira sapa...
Lelaki
Wanita
Muda 
Dah Berumur
Budak kecik
Budak sekolah
.... semua disakatnya.

Leman si deejay asyik kena jer sepanjang sesi SEMBANG JENAYAH nyerrrr.
Apatah lagi 2 orang pembantu yang buat demo.
Aku yang tukang bawak air pun kena jugak.

Memang tak ngantuk la petang-petang cam gitu..
Ya tak ya jugak yerrrr... kalu sembang serious... alamak mengantuk la jawabnya.

Sembang Jenayah... kan serious bunyi nyer..
Tapi kalu dibawa dalam bentuk santai... kan lebih enak...!

Syabas dan Tahniah buat KAMAL AFFENDI HASHIM... anda memang terbaik...!
Syukur pada Allah SWT dikurniakan bakat yang hebat seperti ini. 
Leh call lagi niiii...




Program Sembang Jenayah ini turut dihadiri oleh kira-kira 40 orang pelajar dan guru-guru dari Sekolah Menengah Agama Tinggi Hisamudin sebagai tetamu istimewa.... terima kasih atas sokongan. Diharap anda semua mendapat manfaat daripada program yang telah diaturkan dan mendapat sesuatu daripada celoteh yang disampaikan oleh penceramah. Semoga apa yang disampaikan diambil sebagai iktibar dan panduan untuk berjaya kelak.
       



Acara ini berakhir tepat jam 4.30 petang dengan penyampaian saguhati kepada adik-adik tetamu jemputan. 


 

Sedang elok tengah raikan Kamal Affendi Hashim dan para tetamu jemputan makan-makan.... ZAINAL ABIDIN HASSAN pulak datang.... perghhhh... ikuti cerita BOLA pulak




GAMBAR-GAMBAR SEKITAR SEMBANG JENAYAH BERSAMA KAMAL AFFENDI HASHIM

                                                                 
              



                                                   

No comments:

Post a Comment